• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Den STORA dagen är här - samlingslån

Klaridag

V.I.P
Poäng: 307
Blev medlem
9 Mars 2020
Meddelanden
493
Mottagna reaktioner
104
Poäng
307
Herregud. Fyfan vad tråkigt. Jag styrde om lönen till ett annat bankkonto när jag slutade spela, för att rensa och få en omstart liksom. Kan vara något för dig kanske? Efter 6 månader något har du ju haft regelbunden lön dit och inga skittransaktioner
Jag tänker likadant går inte detta göra? Har själv inga speltransaktioner eller erfarenhet. Men spontant känns det möjligt? Byt bank, avsluta den gamla banken med transaktioner och börja om ge det ett halvår?

Sjukt det där med 100k i ränta, har du legat på och förhandlat och sagt att det är ohållbart? Dra till att du kommer hamna hos kronofogden och att det är fler som ska ha av kakan och att det kan dröja länge med betalning?

Kanske har du möjlighet att förhandla om 6-12 mån när du har möjlighet till lån? Kanske kan de kvitta räntan då
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

Gammal i Gamet

Kunnig medlem
Poäng: 297
Blev medlem
15 December 2021
Meddelanden
198
Mottagna reaktioner
100
Poäng
297
Man kan ju tycka det är riktigt fult och integritets-kränkande att de påstår att de ska ”verifiera inkomst” eller ”verifiera identitet” som de alla påstår. Men vad de egentligen gör är att gå igenom varenda transaktion du gjort, och dömer för det.
Då borde de istället vara ärliga och säga att det är det de gör.
Borde vara till gränsen utav brottsligt att ljuga så uppsåtligt.
Hela marknaden rör sig dit, snart kommer även låneförmedlare kräva kontoutdrag så rätt banker budar direkt. Blir ju mindre snabba cash för dom för varje avslag i efterhand som landar hos deras kundtjänst.
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Hur långt tillbaka kollar de speltransaktionerna?
Jag vet inte men det viktiga är ju hur länge man måste haft regelbunden lön in på kontot för att det ska bli grönt. Borde vara minst 3 månader, kanske 6? När man ska skicka in lönespec är det ju bara 3 månader de vill se
 

Bullens

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 677
Blev medlem
1 Maj 2014
Meddelanden
1 361
Mottagna reaktioner
799
Poäng
677
Jag tänker likadant går inte detta göra? Har själv inga speltransaktioner eller erfarenhet. Men spontant känns det möjligt? Byt bank, avsluta den gamla banken med transaktioner och börja om ge det ett halvår?

Sjukt det där med 100k i ränta, har du legat på och förhandlat och sagt att det är ohållbart? Dra till att du kommer hamna hos kronofogden och att det är fler som ska ha av kakan och att det kan dröja länge med betalning?

Kanske har du möjlighet att förhandla om 6-12 mån när du har möjlighet till lån? Kanske kan de kvitta räntan då
Alltså det måste ju gå att skapa nytt konto i samma bank och styra lönen dit, genom att ändra hos AG sen stänga det gamla kontot?!
 

Squashen

V.I.P
Poäng: 607
Blev medlem
22 December 2021
Meddelanden
733
Mottagna reaktioner
687
Poäng
607
Alltså det måste ju gå att skapa nytt konto i samma bank och styra lönen dit, genom att ändra hos AG sen stänga det gamla kontot?!
Oh ja. Frågan är vad långivarna vill se när de gör de här kontrollerna. Tänker att man behöver ha ett par månaders löneinsättningar
 

Rodi

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
24 Januari 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
48
Poäng
156
Jag vet inte men det viktiga är ju hur länge man måste haft regelbunden lön in på kontot för att det ska bli grönt. Borde vara minst 3 månader, kanske 6? När man ska skicka in lönespec är det ju bara 3 månader de vill se
Okej, har haft regelbunden lön i mer än 7 år och har slutat spela för 6 månader sen, tänkte samla lån i oktober och var lite orolig angående speltransaktioner, därför jag frågade, tack för svaret.
 

Maki

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 707
Blev medlem
30 Juli 2020
Meddelanden
1 801
Mottagna reaktioner
799
Poäng
707
Okej, har haft regelbunden lön i mer än 7 år och har slutat spela för 6 månader sen, tänkte samla lån i oktober och var lite orolig angående speltransaktioner, därför jag frågade, tack för svaret.
För mig såg de speltransaktioner som var 3 månader gamla.
 
Senast ändrad:

Rodi

Kunnig medlem
Poäng: 156
Blev medlem
24 Januari 2022
Meddelanden
153
Mottagna reaktioner
48
Poäng
156
För mig såg de speltransaktioner som var 3 månader gamla.
Det är det jag inte vet hur långt tillbaka de kollar, tror de kollar bakåt tills de ser en speltransaktion och om det är så då är det kört.
 

Cedric57

Viktig medlem
Poäng: 102
Blev medlem
12 Juli 2020
Meddelanden
56
Mottagna reaktioner
29
Poäng
102
Hur ser dom att det är en speltransaktion om man tex har betalat via trustly osv? Det går ju att användas till annat än just spel menar jag och ingen direkt info i såna transaktioner vad jag minns.
 

Ister

V.I.P
Poäng: 447
Blev medlem
7 Februari 2021
Meddelanden
622
Mottagna reaktioner
299
Poäng
447
Vad räknas som speltransaktion, räcker det med typ Svenska spel eller ATG?
Jag spelar inte själv, men har gett bort digitala lotter vid födelsedag osv, räknas sådant som speltransaktion, allt där spel och pengar är inblandat?
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp